Vi går inn i en super-aktiv periode!

Vi skal arrangere loppis, vi skal flytte et hus til idrettsanlegget på Klett og Trondheim kommune har innvilget oss ett tilskudd på 1 MNOK som setter fart på prosjektet med å gjøre om gressbanen til en 11’er kunstgressbane. Når huset er på plass skal vi feire oss selv med en sosial sammenkomst.

Inntektene fra de siste loppemarkedene er øremerket oppgradering av garderobene og treningsrommet i kjelleren på samfunnshuset. I månedsskiftet skal vi gjennomføre nok et loppemarked, også det for å ha penger til oppgradering av anlegget på Klett. Det ser ut til at vi nok en gang kan få et kjemperesultat – vi har i alle fall aldri tidligere samlet inn så mye lopper på forhånd.

Når vi starter opp arbeidene i kjelleren på samfunnshuset, har vi behov for en midlertidig løsning. Vi må ha tilgang til toaletter, garderober, treningsrom og lager. Vi har sjekket priser på ulike brakkeløsninger. Underveis kom vi over et godt alternativ til brakkeleie. Vi får kjøpe et selbu-hus (ca 120 m2 i 1 1/2 etg), som vi demonterer og fllytter ned til fotballbanen. Kun første etasje tas i bruk i denne omgang, men der får vi til gjengjeld plass til toaletter, garderober m/dusjer, kjøkken og kafeteria. Gode avtaler og stor dugnadsinnsats vil gi oss et supert nytt klubbhus ved fotballbanen.

Alle beslutninger omkring det nye klubbhuset har gått i rekordfart. Vi har innhentet priser, diskutert og besluttet i idrettslagets styre, og gjennomført søknadsrunder med Trondheim kommune som er både grunneier og planmyndighet. Alle har vært velvillige, raske og positive i prosessen – så fra vi gjennomførte befaring i huset i uke 33 til tillatelsen fra byggesakskontoret forelå i går, så har det gått omtrent tre uker.

Demontering av huset må starte allerede denne uke, samtidig som «tomta» klargjøres ved fotballbanen slik at huset kan settes på plass i slutten av neste uke. Deretter starter jobben med å få montert og innredet bygget på sin nye plass ?

Mange av dere må derfor regne med å bli spurt om å bidra med en eller annen form for innsats de nærmeste dagene/ukene.. Håper at flest mulig stiller velvillig opp når/om det kommer spørsmål fra de som har fått hovedansvar for en del del-oppgaver;
* Flytte ut av skøytebua
* Flytte skøytebua
* Utgraving og VA, graving av tomt, sette opp elementer til ringmuren, støpe ringmur
* Demontering på Byneset, takstein må plukkes av, pipe rives, strømmen er koblet fra men det er skjultanlegg og derfor mange koblingsbokser, frakobling Byneset og tilkobling Leinstrand, taket må legges ned, VA må kobles fra, inngangsparti må rives, altan må demonteres, gulv må rives ut
* Flytting av huset, trenger folk på begge steder, kran og transport er bestilt
* Oppbygging uke 38 på Leinstrand og opprydding (riving av ringmur) på Byneset

Dette vil som alle skjønner kreve mange dugnadstimer. Og – dette kommer på et tidspunkt som ikke er gunstig når mange på bygda (særlig de med traktor, hengere og annet nødvendig utstyr…) er mest opptatt av å få kornet i hus. Vi håper likevel at mange ser at innsatsen vil gi oss ett supert nytt klubbhus samtidig som det dekker behovet for garderober og toaletter mens arbeidene i kjelleren pågår.

Når huset er ferdig tenker vi å feire oss selv, og den innsatsen som nødvendigvis er gjennomført av alle mann (og kvinner). Vi planlegger MØNSÅSFEST I UKE 40 (42?) FOR ALLE!! Kjøkken og toaletter i ny-huset skal da innvies og festen foregår i partytelt like ved (m/oppvarming). Nærmere informasjon om denne festen kommer, men dette vil også være erstatning for bygdafesten/årsfesten som ble avlyst tidligere i år.

Nå er vi i gang ?

Så snart vi har fått opp huset og tatt en liten pust i bakken, så vil vi sette i gang i kjelleren.

Og planleggingen av ny 11’er kunstgressbane kan ufortrødent gå videre! Formannskapet i Trondheim kommune vedtok i går at Leinstrand Idrettslag får tildelt 1 MNOK av de 4,5 MNOK som bystyret tidligere bevilget til kunstgressbaner i kommunen.

Vi gleder oss til en aktiv høst, med mange sosiale dugnadskvelder