13. september 2017

Forsikring/skade i fotball

Gjennom Idrettens Skadetelefon har du som fotballspiller tilgang til fotballmedisinsk kompetanse.

VIKTIG

Du er kun forsikret dersom:

• Du er registrert medlem på Leinstrand IL, og har betalt aktivitetsavgift. Uten at aktivitetsavgift er betalt, er du ikke forsikret og kan ikke delta på treninger eller kamper.
  • Du er på aktivitet i regi av Leinstrand IL. Det vil si at du ikke er forsikret dersom du deltar på aktiviteter for andre idrettsklubber. Ta kontakt med Leinstrand IL fotball dersom dette er et tema.
  • Du bruker LEGGSKINN! En forutsetning for at forsikringen gjelder er at spilleren benyttet leggskinn. Dette gjelder både på trening og i kamp.

Lagsforsikring seniorfotball
Gjelder alle seniorlag, fra og med 2.divisjon og lavere for menn og fra og med 1.divisjon og lavere for kvinner, herunder både ellever-, sjuer- og femmerlag.

Lagsforsikring ungdomsfotball
Gjelder alle lag i ungdomsfotballen (13-19 år), både ellever-, sjuer- og femmerlag. Alle registrerte spillere inngår i NFFs fotballforsikring og er dekket med grunnforsikring.

Forsikring i barnefotballen
Barn under 13 år er, som tidligere, dekket gjennom Norges Idrettsforbunds barneidrettsforsikring. Forsikringen omfatter barn til den dato de fyller 13 år. Forsikringspremien betales av Norges Idrettsforbund.

Idrettens skadetelefon – spesialist på fotballskader

Ring Idrettens Skadetelefon på 04420, og Norges Fotballforbund gir deg samme tilbud som til landslagspillerne:
Åpen alle dager kl. 09.00 og 21.00.

Utvidet forsikring

Alle som trener mye og ønsker rask behandling betaler kun kr 1100 (13-19 år) eller kr 1000 (0-13 år) for utvidet forsikring.

For deg som ønsker rask behandling anbefales utvidet forsikring.

Oppstart behandling
Grunnforsikring Utvidet forsikring
Tidligst oppstart for idrettsutredning etter skade er meldt 3 virkedager 3 virkedager
Tidligst oppstart for idrettsbehandling etter skade er meldt 60 dager 3 virkedager

Her finner du ytelser og priserpå Fotballforsikringen gjeldende for 2022
Klikk på linken og finn mer informasjon om fotballforsikringen.

Medisinsk ansvarlig: Thor Einar Andersen