1. september 2017

Fotballavdelingen

Fotballavdelingen er idrettslagets største avdeling med ca 100 medlemmer fordelt på lag fra 6  år og opp til senior.

Fotballek

Det arrangeres fotballek for barn i alderen 5-6 år . Det avholdes noen på våren og noen på høsten. Informasjon om når fotballeken skal være kommer sammen med trim og aktivitet sin plan for vår og høst.

Sonespill for de yngste

Fra 6-9 år så arrangerer Trøndelag fotballkrets sonespill. Vi er i sone sør, og spiller 6 sonekvelder både på våren og på høsten. Sonekveldene er en minicup som spilles mot motstandere som er født samme året.

Seriespill

Fra 10 år så spiller man fotball i seriespill. De fleste av våre lag spiller kamper både mot lag fra Trondheim, og fra lag i «distrikts-Trøndelag». Trykk på link nedenfor, så ser du hvilke lag vi stiller med i årets sesong og på link til høyre har du mulighet til å følge med resultat for de som spiller seriespill.

I tillegg til våre egne lag har vi samarbeidslag i G14 med Gimse (link til kamper) og i G12 med Byneset (link til kamper 9`er) (link til kamper 7`er)

Anlegg

På Leinstrand Idrettspark har vi en 11’er-gressbane, en 7’er kunstgressbane og en ballbinge.

Det jobbes med et nytt anlegg på Leinstrand Idrettspark i samarbeid med skøyteavdelingen og idrettslaget for øvrig. Første steg her er å rehabilitere garderobeanlegg som forventes ferdig ca mai 2022.

Treninger

Alle våre lag trener på sommerstid på gress- og kunstgressbanen på Leinstrand Idrettspark. På vinterstid har vi tilgang på bygdarommet og gymsalen på skolen.

Rekruttering

Fotball er så heldig at en hel del spillere kommer av seg selv. Vi starter i dag ved 7 år, dvs. våren barna går i 1. klasse.  Dog er arrangeres det fotballek for de yngre i samarbeide med avdeling for trim og aktivitet. Vi har i dag samarbeidsavtale med Byneset fotball, og kan ha samarbeidslag i de klassene der vi føler det er behov for det.

Klubbdommere

Avdelingen har bra rekruttering på dommere og arrangerer jevnlig klubbdommerkurs.

Klubbkolleksjon

Fotballavdelingens klubbkolleksjon kan kjøpes på Nor-Contact, enten i deres butikk på Heimdal eller i midtbyen, eller på deres nettbutikk. Som klubbmedlem får du 20 % rabatt på alle ordinære varer  i butikkene. Si fra i kassen at du er medlem i Leinstrand idrettslag.

Hva som inngår i vår klubbkolleksjon, se link nedenfor;

Vi ønsker oss flere både jenter og gutter som vil spille fotball!